ניתן לארגן אסטרטגיות להשתתפות חברתית בשלוש קטגוריות:
- מציאת או יצירת הזדמנויות שעוזרות להגיע ליעדים שלהשתתפות חברתית.
- לחפש אירועים, פגישות, קבוצות, פעילויות קהילתיות וכדומה.
- לברר פרטים כמו פרטי התקשרות, מקום הפעילות ומועדים יכולים לסייע בהחלטה האם הפעילות הספציפית מעניינת או רלוונטית.
- לאסוף מידע מעמיק יותר אודות הפעילות הנבחרת כדי לראות אם היא מתאימה.
- לבחון האם עשויים להיות דברים מאתגרים או קשיים, הזדמנות לשאול שאלות, חשיבה על הדברים הנדרשים כדי להשתתף (כמו עלויות, דרכי הגעה, ציוד, עזרה אפשרית), ביקור מראש או התנסות קצרה בפעילות.
- שינוי מאפיינים של הפעילות או הסביבה בה הפעילות מתרחשת, כך שיהיה אפשר להשתתף וליהנות ממנה.
- לקחת הפסקות מנוחה במידת הצורך או זמן נוסף במידת האפשר
- להשתמש בציוד או אביזרים שעשויים לסייע (כמו אזניות להפחתת רעש, אפליקציה לניווט)
- ליצור קשר עם משתתפים אחרים שעשויים לתמוך ולעזור, להסביר לאחרים על דברים בהם נדרשת עזרה בעת ההשתתפות
- ללמד אחרים על דברים שעוזרים או מפריעים להשתתפות החברתית ולהישאר חיובי
- ליידע אנשים חשובים מראש מה עוזר ומה מפריע (כמו בני משפחה, מורים, חברים, מאמנים, מדריכי הפעילות, שכנים)
- לקיים תקשורת עם אחרים שיש להם תחומי עניין דומים
- לעזור למישהו שזקוק לעזרה. זו הזדמנות לחוות חוויה חיובית
- להישאר חיובי ולא לשכוח ליהנות!