השתתפות חברתית

מהי השתתפות חברתית?

השתתפות חברתית משמעה לבלות זמן ולעשות דברים עם אחרים. זה יכול לכלול עשיה של פעילויות שהן חלק מתחומי העניין, כמו להשתתף בחוג אחר הצהריים, ללכת למכון כושר, ללכת למסיבת יום הולדת, ללכת לקולנוע או למסעדה, או סתם להיפגש עם חבר בפארק.

השתתפות חברתית כוללת גם פעילויות שיש לעשות כדי להשתלב בחיים הקהילתיים כמו לעשות קניות בסופר-מרקט או בקניון, להשתמש בתחבורה ציבורית, להחליף ספרים בספרייה או להשתמש בשירותי דואר.

גם פעילויות של טיפול עצמי כמו הכנת ארוחות ושמירה על היגיינה, או פעילויות שקשורות לבית הספר מקדמות את היכולת לחיים עצמאיים והשתתפות בקהילה.

מהן מטרות של השתתפות חברתית?

מטרות של השתתפות חברתית מתמקדות בלנסות לבצע מטרה חדשה שכוללת מפגש עם אנשים חדשים, או להיות יותר מעורב בפעילויות מוכרות שאני כבר עושה (על ידי כך שאתקשר יותר עם אחרים או אקח על עצמי יותר תפקידים).

בתכנית ה- SPAN מתבגרים ובוגרים צעירים עם אוטיזם לומדים כיצד לזהות מטרות של השתתפות חברתית, להבין מה עוזר או מפריע להשתתפות חברתית, לזהות עוצמות אישיות שיכולות לסייע להשגת מטרות של השתתפות חברתית, ולבסוף- לבחור מטרות אישיות, לבנות עבורן תכנית מפורטת (עם צעדים ומשימות, אסטרטגיות ולוחות זמנים) ולפעול להשגת המטרות.